کد خبر 315850
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت : تغییر خط تولید موتورسیکلت های بنزینی به برقی برای کاهش آلودگی هوا در پایتخت نیازمند مدیریت جهادی است.

 به گزارش مشرق، سیدجعفر تشکری هاشمی با تأکید بر لزوم تحقق مدیریت یکپارچه برای حل مسائل شهر تهران از جمله مسأله آلودگی هوا اظهار کرد: حل مشکل آلودگی هوا به هم پوشانی و هم افزایی سازمان ها با یکدیگر در قالب مدیریت یکپارچه و پرهیز از هر گونه تقابل مدیریتی نیازمند است.

تشکری هاشمی افزود: در سیستم مدیریتی کشور ما دولت های محلی از جایگاه واقعی که باید در آن قرار داشته باشند، برخوردار نیستند و اصولا چیزی به نام واگذاری اختیارات به آنها وجود ندارد و از این رو در موضوعات شهری از جمله موضوع آلودگی هوا نیازمند تحقق مدیریت یکپارچه هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: مدیریت یکپارچه باید با همدلی و هماهنگی تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی به مردم به کار بگیرد.

وی بیان کرد: در چنین سیستمی که به آن «مدیریت جهادی» گفته می شود، تقابل جای خود را به تفاهم داده و همکاری در جهت خدمت هر چه بهتر و بیشتر، تنها ملاک عمل دستگاه های اجرایی است.

تشکری هاشمی افزود: در صورت تحقق مدیریت یکپارچه، همان طور که شهردار تهران نیز اعلام آمادگی کرد، مدیریت شهری توانایی پر نمودن خلاء موجود در مدیریت آلودگی هوا را دارد.

وی اظهار کرد: بخشی از راه حل مشکل آلودگی هوا در حوزه سیاست گذاری و حرکت دستگاه های اجرای تنظیم می شود اما سهم عظیم این راهکار به اجرای «مدیریت جهادی» در صحنه عمل باز می گردد.

معاون شهردار تهران گفت: تلاش برای ساختن فضای همدلی و دوری گزینی از تقابل و چالش میان دستگاه های اجرایی در زمینه آلودگی هوا باید در رأس امور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه حمل و نقل و ترافیک شاهد این موضوع هستیم و در این زمینه توانسته ایم همکاری مناسبی میان ارگان های مربوطه برقرار ساخته و فضایی هماهنگ و همسو را ایجاد کنیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای موتورسیکلت های بنزینی برای کاهش آلودگی هوای تهران در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، اضافه کرد: کارخانه های تولید موتورسیکلت های بنزینی باید هر چه زودتر زیرساخت های لازم را برای تولید موتورسیکلت های برقی فراهم کنند و خط تولید خود را از بنزینی به برقی تغییر دهند.

معاون شهردار تهران گفت: برای ورود موتورسیکلت های برقی به شبکه حمل و نقل شهری هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: صنعت گران داخلی و سازندگان موتورسیکلت باید این فرصت طلایی اقتصادی را از دست نداده و تمام تلاش خود را در این راستا به کار گیرند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه هم زمان با ترویج فرهنگ استفاده از موتورسیکلت برقی، زیرساخت های لازم را نیز به این منظور در سطح شهر ایجاد خواهیم کرد، ادامه داد: این موتورسیکلت ها با طی مسیری در حدود 60 کیلومتر نیاز به شارژ مجدد دارند و برای رفع این مشکل، در محدوده مرکزی شهر امکان شارژ موتورسیکلت های برقی را فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به توجیه اقتصادی و اجتماعی و محاسن محیط زیستی موتورسیکلت های برقی نسبت به موتورسیکلت های بنزینی و هزینه های پایین تر و آلودگی بسیار کمتر برق در برابر بنزین، اظهار کرد: برای استقبال مردم از موتورسیکلت های برقی باید تسهیلات کم بهره برای خریداران این گونه موتورسیکلت ها در نظر گرفته شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر تولید روزافزون موتورسیکلت های بنزینی و افزایش آلودگی هوا و آلودگی صدا توسط این موتورسیکلت ها، خاطرنشان کرد: کارخانه های تولید موتورسیکلت برای ایجاد آرامش و سلامت در جامعه باید در راستای تغییر رویکرد تولیدات خود قدم بر دارند و با بومی سازی این صنعت و نهادینه کردن آن در داخل، کاری کنند تا نیازمند واردات این محصول به داخل نباشیم.
منبع: روابط عمومی شهرداری تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس